שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 23.10.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.777 +1.097
אירו 4.0894 +0.853
ליש"ט 4.9131 +0.933
100 יין 2.5044 +0.413
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
העברת כספים לחו"ל - חדש!
באישור משרד האוצר
COVERCY בשיתוף PORT2PORT מאפשרת לכם להמיר ולשלוח כסף לחו"ל בנוחות ובעלות מופחתת משמעותית מהבנק שלכם.
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
טלפונים

מכירות - ישיר:
09-1234567

כלים ומחשבונים
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

בקרוב בישראל: חוק "מס תפוסה לאניות"

החוק החדש אשר יחשב את ההכנסה החייבת במס על פי נפח קיבולת האנייה אמור להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017. ד"ר יורם זבה: "חוק חשוב מאין כמוהו לספנות הישראלית"
26.07.16 / 13:33
נמל חיפה. יארח אניות ישראליות
צילום: דורון גולן
נמל חיפה. יארח אניות ישראליות
ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות
צילום: דורון גולן
ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות

תזכיר לתיקון פקודת מס הכנסה (מיסוי חברות ספנות לפי תפוסה) התעש"ו-2016 או בקיצור "תזכיר מס תפוסה" ייכנס לתוקף בחודשים הקרובים – ככל הנראה ב-1 בינואר 2017. למעשה מדובר בחוק מס חדש אשר יחשב את ההכנסה החייבת במס של חברות ספנות ישראליות העוסקות בהובלה בינלאומית של טובין בהתאם לשיטת "מס התפוסה" – חישוב ההכנסה החייבת של החברה בהתאם לתפוסת כלי השיט שהיא מפעילה.

 

מטרת החוק היא חיזוק הספנות הישראלית, הגברת יכולת התחרות הבינלאומית של הספנות הישראלית, תמיכה בהכשרה הימית בישראל והעלאת רמת ההכשרה של יורדי ים ישראליים, שיפור התחבורה הימית בהיבטי יעילות, בטיחות ואיכות הסביבה וחיזוק ענפים נלווים לספנות בישראל, כל זאת תוך התאמת הדין החל על הספנות הישראלית לדין המקובל בעולם.

 

התזכיר פורסם אתמול לציבור ועד ה-15 באוגוסט הציבור יכול להעביר את הערותיו לחוק החדש. לאחר ה-15 באוגוסט יעמלו המחברים על תיקונים - אם ישנם כאלה - ולאחר מכן יועבר החוק לאישור ועדת השרים לענייני כלכלה ולכנסת. המטרה היא כי החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017, עם פתיחת שנת המס החדשה.

 

חשוב לדעת כי מדינות רבות בעולם מפעילות משטר "מס תפוסה", בהם האיחוד האירופי, ארה"ב, סין, יפן, דרום קוריאה והודו, למדינות נוספות כוונה להנהיג "מס תפוסה" ובמדינות אחרות קיים משטר מס מיוחד לענף הספנות. נציין כי "מס התפוסה" פותח כפתרון מהבריחה של חברות הספנות ל"דגלי נוחות" וכי כיום כ-90% מהצי העולמי פועל במשטר מס תפוסה.

 

ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות ואחד מהאנשים שפעלו לקידום חוק זה, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי "מדובר בחוק חשוב מאין כמוהו לספנות הישראלית ולסחר הישראלי. מדובר בחוק שהוא נכון מבחינה כלכלית ומבטיח את יציבות הסחר של מדינת ישראל".

 

ד"ר זבה ציין כי "תשעים אחוז מענף הספנות כבר נוהג לפי השיטה הזאת ואנחנו בין האחרונים שטרם עשו זאת. עבור הספנות הישראלית מדובר בחוק שמגיע ממש ברגע האחרון כי הספנות הישראלית הולכת ונכחדת. מעל ל-95% מהפקידות כיום בארץ הן אניות לא ישראליות – לא היה דבר כזה מאז קום המדינה".

 

נשיא לשכת הספנות ציין כי התפוסה נקבעת על פי תפוסת האנייה המקסימלית שזה ה-NRT שלה - Net Register Tonnage – נפח קיבולת ההובלה. "חברת הספנות לא תשלם יותר לפי רווח או הפסד אלא לפי הנפח שהאנייה מסוגלת להוביל".

 

ד"ר זבה מוסיף כי "החוק החדש אומנם ייכנס לתוקף בקרוב אך לא כל חברה חייבת להירשם ולהיות חלק ממנו. אם יש חברה שתבחר להמשיך ולשלם מס לפי השיטה הישנה היא יכולה לעשות כן. אני מאמין שחברה שתבחר להירשם ולהיות חלק מהחוק הזה תשמח להישאר שם עשר שנים".

 

ד"ר זבה: "חברות שיהיו חלק מהחוק יצטרכו להשקיע בהדרכה של צוות ימאים וקציני ים ישראלים, ומדובר בברכה. התוצאה תהיה שהשוק המקצועי בארץ ימשיך להכניס אנשים טובים ומקצועיים שיכולים להועיל בכל מיני תחומים במשק הישראלי. חוק המס הזה עוסק גם בצוות הישראלי וטוב שכך, אך זהו לא העיקר".

 

נשיא לשכת הספנות ביקש להודות לאנשי משרד התחבורה והאוצר שתמכו בחוק ופעלו על מנת לקדמו ביניהם יואל נווה ופרידה ישראלי ממשרד האוצר.  

 

נוסיף כי כבר בשנת 1999 התקבלה החלטה על ידי ממשלת ישראל לתמוך בענף הספנות. מנהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה גיבש רפורמה שעיקרה שיפור כושר התחרות הכלכלי של הספנות הישראלית. כהמשך לרפורמה זו, מוצע לעודד את ענף הספנות על ידי אימוץ משטר "מס תפוסה" בישראל. חברה קיימת שתרצה להיכנס למשטר "מס תפוסה" תצטרך לעשות כן עם כניסת החוק לתוקף, אך פעולות של ארגון מחדש של חברות, רכישת חברות או פיצולן, כדי לעמוד בתנאי החוק יראו כפעולות העומדות בתנאי של תכלית עסקית כנדרש בשינוי מבנה בהתאם לחלק השני לפקודה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
Iframe
Banner
Banner
Sponsors
Container Tracking
Cargos Status
אוברסיז קומרס בע"מ
יש להזין מספר מכולה או מספר רשומון
או
מסוף 207 בע"מ
בחר/י סטטוס מטען לפי:
מספר מכולה ומצהר
מספר עסקה
יש להזין מצהר ומכולה
מצהר
מכולה
יש להזין מספר מזהה עסקה
מספר עסקה
סטטוס מטען:
Coscon
מס' מכולה
(מקסימום 6 מכולות מופרדות בפסיק)
מספר שטר מטען
מספר הזמנה
הודעות ועדכונים